jalph - strona nieoficjalna

Strona klubowa

Statystyki

Brak użytkowników
zalogowanych i 2 gości

dzisiaj: 80, wczoraj: 281
ogółem: 618 542

statystyki szczegółowe

Nasi partnerzy

Logowanie

Losowa galeria

Puchar Prezesa Stowarzyszenia na rzecz współpracy Jaworzyny Śl i Pfeffenhausen 24.03.2007
Ładowanie...

Najbliższa kolejka

Najbliższa kolejka 2
ZNAJOMI FRYZJERA - GREEN TEAM
EBUEE EHEE - LUCKY LOSER
DARBOR BOLESŁAWICE - VENUS NOWICE
OSIEDLE I PRZYJACIELE - SPORT TEAM

Reklama

Tabela ligowa

Wyniki

Ostatnia kolejka 1
DARBOR BOLESŁAWICE 4:10 EBUEE EHEE
VENUS NOWICE 6:10 OSIEDLE I PRZYJACIELE
SPORT TEAM 14:4 ZNAJOMI FRYZJERA
GREEN TEAM 8:8 LUCKY LOSER

Statystyki drużyny

Ankiety

Która z drużyn jest najpopularniejsza

REGULAMIN SEZONU 2013/14

Regulamin jaworzyńskiej amatorskiej ligi piłki halowej „DarBor CUP’2013”

 

§ 1 – Organizator rozgrywek

1. Organizatorem rozgrywek ligowych Jaworzyńskiej Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej, zwanej dalej „DarBor CUP”, jest Samorządowy Ośrodek Kultury i Biblioteka Publiczna w Jaworzynie Śląskiej, które to jednocześnie nadzoruje prawidłowy przebieg rozgrywek oraz ich zgodność z poniższym regulaminem. W imieniu organizatora wszelkimi sprawami dotyczącymi ligi zajmują się:

*Grzegorz Bukała-kontakt grzenus@interia.pl - tel. 660 632 596

* koordynator DarbBor CUP - Ireneusz Besser

 

2. Ponadto organizator:

    *opracowuje terminarz rozgrywek,

    *weryfikuje wyniki spotkań,

    *dokonuje obsady sędziowskiej na  mecze,

    *prowadzi ewidencję oraz statystykę rozgrywek.

 

§ 2 – Miejsce i Terminy Rozgrywania Spotkań

 

1. Spotkania rozgrywane są w hali sportowej w byłym zespole szkół (na ulicy Powstańców).

2. Spotkania poszczególnych kolejek rozgrywane są w piątki od godz. 17:00.

3. Rozgrywki prowadzone są zgodnie z terminarzem dostępnym u organizatora rozgrywek oraz zamieszczonym na oficjalnej stronie internetowej DarBor CUP: http://www.jalph.futbolowo.pl

4. Przez Sezon Ligowy rozumie się rozgrywki prowadzone w okresie od listopada 2013 r. do marca 2014 r.

5. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminarza, a także godzin ustalonych spotkań w trakcie rozgrywek.

 

§ 3 – Zgłoszenie Drużyny do Rozgrywek

 

1. W rozgrywkach DarBor CUP mogą brać udział zespoły nieformalne, jak również zespoły stanowiące reprezentacje poszczególnych klubów, zakładów pracy, instytucji, szkół itp.

2. Drużyna zgłoszona do rozgrywek może liczyć maksymalnie 12 zawodników.

3. Minimalna ilość zgłoszonych zawodników przez daną drużynę wynosi 6 graczy. Kolejnych można zgłosić w trakcie trwania Sezonu Ligowego (do końca pierwszej rundy rozgrywek), jednak ich liczba nie może przekraczać 12 zawodników.

4.Warunkiem przystąpienia drużyny do rozgrywek jest wypełnienie Formularza Zgłoszeniowego, dostępnego u organizatora rozgrywek .

   

5. Formularz Zgłoszeniowy musi zawierać:

    * dokładną nazwę drużyny,

    * listę zawodników uprawnionych do gry,

    * imię i nazwisko, i numer telefonu kontaktowego kierownika drużyny, odpowiedzialnego i uprawnionego do podejmowania wszystkich decyzji techniczno – organizacyjnych w imieniu drużyny,

     * oświadczenie o zapoznaniu zawodników z się z niniejszym Regulaminem.

6. Kierownik drużyny jest odpowiedzialny za stan i porządek w szatni.

7. Każda drużyna otrzymuje szatnię z  na 20 minut przed rozpoczęciem spotkania. Szatnię należy opuścić w 20 minut po zakończeniu spotkania.

8. Zmiany na stanowisku kierownika drużyny mogą być dokonywane przez cały okres trwania Sezonu Ligowego.

 

Można tego dokonać:

    *na podstawie pisemnej zgody dotychczasowego kierownika,

    * wobec braku zgody ze strony kierownika, pisemne oświadczenie woli każdego zawodnika zainteresowanej drużyny.

 

§ 4 Zgłoszenie Zawodników do Gry

 

1. Uprawnieni do gry, są jedynie zawodnicy, którzy w momencie rozpoczęcia rozgrywek mają ukończone 16 (szesnaście) lat. Niepełnoletni zawodnicy muszą posiadać pisemną zgodę rodziców na grę w DarBor CUP.

2. Pisemne zgłoszenie (wyłącznie na Formularzu Zgłoszeniowym) zawodników powinno zawierać ich dane, tzn. imię i nazwisko, datę urodzenia oraz ich własnoręczny podpis.

3. Zawodnika uznaje się za uprawnionego do gry w danym zespole, jeżeli jego imię i nazwisko, data urodzenia oraz własnoręczny podpis figuruje na Formularzu Zgłoszeniowym, właściwym dla danej drużyny, u organizatora rozgrywek przed rozpoczęciem pierwszego meczu.

4. Zmiana drużyny przez zawodnika jest niemożliwa.

5. Każdy zawodnik podczas rozgrywania spotkania powinien posiadać dokument ze zdjęciem, stwierdzającym jego tożsamość (legitymacja szkolna, dowód osobisty, paszport, prawo jazdy).

6. W przypadku stwierdzenia udziału w meczu zawodnika nieuprawnionego do gry w danej drużynie, zostanie orzeczony walkower na korzyść drużyny przeciwnej. Sprawdzenie zawodników może zgłosić kierownik, bądź kapitan drużyny. Fakt sprawdzenia zawodników drużyny przeciwnej należy zgłosić w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połowa spotkania.

 

§ 5 – Przepisy i Zasady Gry

 

1. W rozgrywkach DarBor CUP obowiązują wybrane przepisy PZPN.

2. Wszystkie mecze trwają 2 x 20 min., z 5 min. przerwą.

3. Nie zgłoszenie się drużyny w określonym czasie na boisku powoduje automatyczny walkower. Czas 10 minut (na maksymalne spóźnienie się drużyny) zostaje odliczany od wyznaczonej godziny rozegrania spotkania, określonej w Terminarzu Rozgrywek. W przypadku nie stawienia się obu drużyn mecz zaliczany będzie jako rozegrany, a drużynom odejmie się 3 punkty od ich dotychczasowego dorobku (walkower poprzez nie stawienie się drużyn).

4. Przekroczenie przez drużynę liczby 3 walkowerów w trakcie Sezonu Ligowego jest równoznaczne z usunięciem je z rozgrywek. Jeżeli drużyna usunięta z rozgrywek rozegra mniej niż 50 % spotkań wyniki będą anulowane. Jeżeli natomiast usunięta drużyna rozegra więcej niż 50 % spotkań wyniki będą utrzymane, a każde kolejne mecze będą zaliczane walkowerem.

5. Zawodnik zostaje upomniany żółtą kartką, jeżeli popełni jedno z następujących przewinień:

    *jest winny nie sportowego zachowania,

    *słownie lub czynnie demonstruje swoje niezadowolenie z decyzji sędziego,

    *uporczywie narusza przepisy gry,

    *opóźnia wznowienie gry,

    *nie zachowuje wymaganej odległości przy wznowieniu gry z autu, rzutem wolnym, bądź rożnym,

    *schodzi lub powraca na boisko bez zgody sędziego,

    *podważa decyzje sędziego.

6. Zawodnik musi być wykluczony z gry i zobaczyć czerwoną kartkę, jeżeli popełni jakiekolwiek z następujących przewinień:

    *gra brutalnie,

    *pluje na przeciwnika lub inną osobę,

    *zachowuje się wybitnie nie sportowo,

    *używa ordynarnego, obelżywego, znieważającego języka,

    *pozbawia drużynę przeciwną oczywistej szansy na zdobycie bramki, rozmyślnie zagrywając piłkę ręką (nie dotyczy bramkarza we własnym polu karnym),

    *otrzymuje drugie napomnienie (żółta kartka) w tym samym meczu.

7. Zawodnik wykluczony z gry (czerwona kartka) nie może powrócić do gry,  Zawodnik rezerwowy może wejść do gry w jego miejsce po upływie 3 minut od wykluczenia partnera z drużyny, o ile wcześniej nie utraci bramki.

8. Ponadto:

    *jeżeli 4 zawodników gra przeciwko 5 i tracą bramkę – uzupełniają skład,

    *jeżeli obie drużyny grają mają po 4 zawodników i pada bramka – obie uzupełnia­ją skład,

    *jeżeli 3 zawodników gra przeciwko 4 lub 5 i traci bramkę – uzu­pełniają skład tylko o 1 zawodnika,

    *jeżeli obie drużyny mają po 3 zawodników i pada bramka – obie uzupełniają skład o 1 zawodnika,

    *jeżeli drużyna grająca w osłabieniu strzela bramkę, nie uzupełnia składu przed upływem 3 minut od chwili wykluczenia zawodnika,

    *uzupełnienie składu wymaga zgody sędziego.

9. Spotkanie rozgrywają 2 drużyny, a każda z nich składa się z nie więcej niż 5 zawodników, z których jeden jest bramkarzem. Aby rozpocząć spotkanie drużyna musi posiadać w swoim składzie co najmniej 4 zawodników. Jeżeli w wyniku wykluczeń zawodników w którymkolwiek zespole pozostanie mniej niż 3 zawodników mecz należy zakończyć, przyznając walkowera na korzyść drużyny przeciwnej.

10. Dozwolona maksymalna ilość zawodników rezerwowych wynosi 5 osób, a na ławce rezerwowych mogą przebywać tylko osoby wpisane na listę zawodników.

11. Ilość zmian „w locie” dokonywanych podczas meczu jest nieograniczona, za wyjątkiem bramkarza, który może być zmieniony tylko w czasie przerwy (wyjątkiem jest odniesiona kontuzja bramkarza). Zawodnik, który został zmieniony może powrócić na boisko jako zmiennik następnego gracza. Zawodnik wchodzący może wejść na boisko dopiero po opuszczeniu zawodnika schodzącego.

12. Drużyny rozgrywają spotkania systemem „każdy z każdym”

 

13. Punktacja:

    *zwycięstwo – 3 pkt,

    *remis – 1 pkt,

    *porażka – 0 pkt,

    *walkower – 3 pkt, stosunek bramek 5:0,

 

14. O kolejności miejsc w końcowej tabeli przed play-off decydują kolejno:

    *większa liczba zdobytych punktów,

    *przy równej liczbie zdobytych punktów korzystniejszy bilans pomiędzy zainteresowanymi drużynami, a w przypadku gdy jednakową ilość punktów zdobędzie więcej niż 2 zespoły, wówczas sporządza się tzw. „małą tabelę” uwzględniającą tylko wyniki pomiędzy zainteresowanymi drużynami,

    *korzystniejsza różnica bramek,

    *większa ilość zdobytych bramek,

    *dodatkowy mecz.

Po rozegraniu sezonu zasadniczego 14 kolejek(każdy z każdym,mecz  i rewanż) drużyny przystępują do Play-Off. i tak w 1 rundzie spotkają się drużyny z miejsc mecz nr1:1-8, nr:2-7,nr:3 3-6,nr:4 4-5. W 2.rundzie półfinale spotkają się wygrani w meczu nr:1 i 4(mecz nr.5) oraz zwycięzcy meczu nr:2 i 3(mecz nr.6). A przegrani z meczów nr.1 i 4(mecz nr.7) oraz 2 i 3(mecz nr.8) zagrają o miejsca 5-8. W 3.rundzie finałowej zagrają o miejsca 7/8 przegrani w meczu nr.7 i 8, o miejsca 5/6 zwycięzcy  w meczach nr.7 i 8, o miejsca 3/4 zagrają przegrani w meczach nr.5 i 6 a w finale o miejsca 1-2 zagrają  zwycięzcy w meczu nr.5 i 6

15. Rzut autowy wykonuje się nogą z miejsca wybicia piłki za boisko, nie można z niego bezpośrednio zdobyć bramki.

16. Bramkarz wprowadza piłkę do gry ręką, w dowolne miejsce na boisku. Bramkarz może wprowadzić piłkę do gry nogą, uprzednio wyrzucając piłkę na podłogę (wyrzuconej piłki nie może złapać ponownie). Wykopy piłki z ręki (również te z odbiciem piłki od podłoża) będą karane rzutami wolnymi pośrednimi.

17. Bramkarz może zdobyć bramkę, ale nie bezpośrednio wyrzutem z ręki i nie wykopem z ręki (rzut wolny pośredni).

18. Rzut karny wykonuje się z odległości 9 m.

19. Przy rzucie z autu, rożnym lub wolnym odległość zawodników broniących wynosi 3 metry od piłki.

20. Kapitan każdej z drużyn musi odznaczać się opaską na przedramieniu. Tylko kapitan może rozmawiać z sędzią.

21. Przepis o spalonym nie obowiązuje.

22. Zakazuje się gry wślizgami.

23. Po 4 i każdym następnym faulu drużyny, w danej połowie meczu, zawodnik faulujący otrzymuje karę minutowego wykluczenia z gry, a jego drużyna gra w osłabieniu.

 

§ 6 – Zmiana Terminarza Rozgrywania Spotkań

1. Zmiana wyznaczonego terminu spotkania na prośbę zainteresowanej drużyny jest możliwa raz w Sezonie Ligowym. Wymagana jest jednak zgoda kapitana drużyny przeciwnej.

2. Przez wyznaczony termin rozumie się zarówno dzień tygodnia, jak i również godzinę określoną wcześniej w terminarzu rozgrywek.

 

§ 7 – Ubiór zawodników

1. Drużyny biorące udział w rozgrywkach DarBor CUP powinny posiadać (nie jest to warunkiem bezwzględnym) jednolite koszulki, przy czym bramkarze obydwu zespołów muszą różnić się ubiorem od pozostałych zawodników.

2. Organizator zapewnia odpowiednie znaczniki dla zawodników, które wykorzystywane są tylko w sytuacjach gdy kolorystyka ubioru obydwu drużyn jest do siebie zbliżona.

 

 § 8 – Sankcje

1. Sankcje dotyczą zawodników ukaranych karami indywidualnymi w postaci napomnień (żółta kartka) oraz wykluczeń (czerwona kartka).

2. Kara zakazu gry w 1 (jednym) spotkaniu za przewinienie polegające na:

 

    *otrzymaniu przez zawodnika w meczu 2 (dwóch) napomnień (żółtych kartek) i w konsekwencji wykluczenia (czerwona kartka),

    *otrzymaniu przez zawodnika 4 (czwartego) kolejnego napomnienia (żółtej kartki) w Sezonie Ligowym,

    *słownym lub czynnym demonstrowaniu niezadowolenia z decyzji sędziego po wykluczeniu (czerwona kartka).

 

3. Kara zakazu gry w 2 (dwóch) spotkaniach za przewinienie polegające na:

 

    *otrzymaniu przez zawodnika 7 (siódmego) kolejnego napomnienia (żółta kartka) w Sezonie Ligowym.

 

4.Kara zakazu gry w 3 (trzech) spotkaniach za przewinienie polegające na:

 

    *gwałtownym protestowaniu zawodnika przeciwko decyzji sędziego, wykluczenie (czerwona kartka), używania w stosunku do niego słów wulgarnych lub obraźliwych,

    *otrzymaniu przez zawodnika 9 (dziewiątego) i kolejnych napomnień (żółta kartka) w Sezonie Ligowym.

 

5.Kara zakazu gry do końca rozgrywek Ligi za przewinienie polegające na:

 

   *użyciu przemocy w stosunku do przeciwnika, sędziego czy innej osoby przebywającej w miejscu rozgrywania meczów.

           

6. Drużyny mają obowiązek we własnym zakresie ewidencjonować żółte i czerwone kartki i pilnować by nie dopuścić do gry zawodnika nieuprawnionego.

 

7. W przypadku otrzymania przez zawodnika czerwonej kartki:

 

    *organizator nie kontaktuje się z kierownikiem – kara 1 (jednego) spotkania,

    *organizator kontaktuje się z kierownikiem – kara 3 (trzech) spotkań.

 

8. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany wymiaru kary dla winnego zawodnika w sytuacji, gdy nastąpią dodatkowe okoliczności (zawodnik po otrzymaniu kary wykluczeń (czerwona kartka), znajduje się poza boiskiem  w dalszym ciągu zachowuje się w sposób wybitnie nie sportowy lub zaistnieją trudności w zakwalifikowaniu przewinienia do odpowiedniego punktu niniejszego paragrafu.

9. Ocena rodzaju przewinienia w meczu zależna jest tylko i wyłącznie od decyzji sędziego prowadzącego zawody. Organizator nie odpowiada za poziom sędziowania  sędziów.

10. W przypadku rezygnacji drużyny z udziału w DarBor CUP w czasie trwania rozgrywek ligowych, zawodnicy tej drużyny nie będą mogli występować w następnej edycji ligi (roczna kara zawieszenia).

 

 

§ 9 – Opłaty

 

1. Opłaty za udział w rozgrywkach DarBor CUP wynoszą:

 

    * za każdy mecz 30 (trzydzieści) zł,

    * za walkower (nie stawienie się drużyny w minimalnym składzie) 30 (trzydzieści) zł.

    * przed pierwszą kolejką rozgrywek drużyny uiszczają kaucję w wysokości 90 złotych, na poczet odpłatności za trzy ostatnie spotkania ligowe.

    * Uiszczenie opłat za każdy mecz oraz walkower za nie stawienie się drużyny w minimalnym składzie (w poprzednim spotkaniu) dokonuje kapitan drużyny. Wpłat należy dokonywać do środy włącznie w sekretariacie  SOKiBP, ul. Powstańców 3 . Możliwe jest dokonanie opłaty za kilka meczy z góry. Nie dokonanie opłaty powoduje niedopuszczenie drużyny do meczu, co jest równoznaczne z otrzymaniem walkowera na korzyść drużyny przeciwnej (plus kara finansowa za walkower, tak jak w przypadku niestawienia się drużyny w pełnym składzie).

 

§ 10 – Nagrody

 

1. Dla 3 (trzech) najlepszych drużyn przewidziano nagrody finansowe. Dla wszystkich drużyn puchary.

2. Nagrody dostaną również zawodnicy w kategorii:

      * Najlepszy zawodnik

      * Najlepszy bramkarz

      * Najlepszy strzelec

      * Najlepszy junior

 

§ 11– Postanowienia Końcowe

 

1. Regulamin podpisują wszyscy kierownicy drużyn uczestniczący w DarBor CUP, co stanowi, że zostali zaznajomieni z w/w regulaminem i potwierdzają wolę jego przestrzegania.

 

2. Wszyscy zawodnicy zobowiązani są zapoznać się z niniejszym regulaminem i przestrzegać go podczas rozgrywek.

 

3. Zawodnicy biorą udział w rozgrywkach DarBor CUP na własną odpowiedzialność. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za kontuzje oraz wypadki, jakie mogą ponieść zawodnicy w trakcie rozgrywek.

 

5. Organizator nie ubezpiecza zawodników biorących udział w rozgrywkach DarBor CUP.

 

6. Pełnoletni zawodnicy  podpisując kartę zgłoszenia jednocześnie oświadczają, że ich stan zdrowia jest im znany i pozwala im uczestniczyć w rozgrywkach ligi DarBor CUP.

 

7. Oficjalna strona internetowa DarBor CUP znajduje się pod adresem http://www.jalph.futbolowo.pl

 

8. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo interpretacji niniejszego regulamin.